blog111

blog111

blog111

blog111

قرص اورژانسی

قرص ضد بارداری اورژانسی,قرص اورژانسی,عوارض قرص اورژانسی,قرص ضد بارداری,قرص ضد بارداری اورژانسی,جلوگیری از بارداری اورژانسی,روش های جلوگیری از بارداری

قرص ضد بارداری اورژانسی

قرص اورژانسی

عوارض قرص اورژانسی

قرص ضد بارداری

قرص ضد بارداری اورژانسی

جلوگیری از بارداری اورژانسی

روش های جلوگیری از بارداری

پیشگیری اضطراری از بارداری (به انگلیسی: Emergency postcoital contraception) که (با نماد اختصاری EC) خوانده می‌شوند به روش‌هایی اشاره دارد که پس از انجام از باردار شدن جلوگیری می‌کنند.

رایجترین روش پیشگیری بصورت اضطراری

رایجترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت از این روش استفاده شود.

روش اضطراری پیشگیری از بارداری چقدر موثر است؟

اثربخشی این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها بستگی دارد. این روش صد درصد موثر نیست، اما تقریبا در ۹۸% موارد از حاملگی پیشگیری می کند. یعنی از هر ۱۰۰ خانمی که از این روش برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند حدود ۲ نفر در طول یکسال حامله می شوند. اگرچند بار از این روش استفاده شود، تاثیر آن کمتر شده و احتمال بارداری بیشترمی شود. بنابراین این روش فقط برای موارداضطراری بکار می رود و نباید بطور مداوم، بعنوان یک روش پیشگیری بکار رود. بلکه پس از استفاده از این روش، فرد باید به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پس از مشاوره، یکی از روشها را بصورت دائمی انتخاب کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.